Horeca makelaar

Waarom horeca makelaar

Deze site gaat over hoger scoren in Google, dus waar komt nu het idee vandaan om een pagina over horeca makelaars te maken.

Niet zo vreemd, want we zijn bekend met horeca websites en zoekmachine optimalisatie en zouden bedrijven als Eigen Horeca Makelaar graag willen helpen met hun internet marketing en daar hebben we analysegegevens voor nodig rondom hoe en waarop mensen zoeken als ze bijvoorbeeld op zoek zijn naar een restaurant dat te koop is in Utrecht.

Dus waarom niet kijken of ik bijvoorbeeld met deze pagina hoog kan scoren in Google op die termen en dus beter weten hoe ik horecamakelaars beter kan helpen meer te verkopen via internet met betere internet marketing.

Dus daarom deze pagina want ik heb onvoldoende toegang tot analysegegevens van bijvoorbeeld websites van horeca makelaars. Er zijn overigens meer redenen, maar die vind je op de pagina Oakley.

Horeca makelaar business

Dus ja, wat doet een horeca makelaar. Een horeca makelaar ondersteunt mensen bij aankoop en verkoop en huur en verhuur van horecapanden. Horecapanden zijn onder andere:

  • Cafetaria's.
  • Restaurants.
  • Hotels.
  • Snackbars.
  • Bowlingbanen.
  • Café's.
  • Etc.

Vergeet overigens alstublieft niet dat deze site gaat over hoger scoren in Google, en voor deze pagina om hoger te scoren in Google voor mensen die op zoek zijn naar een makelaar in horecabedrijven. Lees misschien de tekst hierboven nog een keer. Dan snapt u misschien wat beter met wat voor teksten en links je hoger kunt scoren in Google gerelateerd aan de business van horeca makelaars, bijvoorbeeld op restaurant te koop.

Gevonden worden

Ja, waar wil ik nu op gevonden worden. Natuurlijk in de eerste plaats op de term 'horeca makelaar'. Maar zoeken mensen daar nu op? Ik denk het niet.

Eerst maar eens kijken waar een site waar ik gegevens van had op scoorde volgens de Google Webmaster Tools.

En dat zijn de volgende termen:

  • Natuurlijk de naam van een bedrijf als die naam uniek genoeg is.
  • Horeca makelaar, de algemene term voor de dienstverlening.
  • Horecamakelaar, in eerste instantie helemaal vergeten dat je dat ook zo kunt schrijven.
  • Horeca makelaar Amsterdam. Naar mijn idee wat vreemd dat Amsterdam er zo uitschiet. Op andere grote plaatsen zou de site naar mijn idee ook hoog moeten scoren.
  • IJssalon te koop. Ook vreemd dat die er uitschiet, maar wellicht komt dat veel voor. Ik ken de markt niet zo goed.
  • Cafetaria te koop. Lijkt me wel logisch want cafetaria's zijn wellicht de meest voorkomende zaken die gekocht en verkocht worden.
  • De naam van het bedrijf, dus bijvoorbeeld AWHoreca Makelaars of Klaassen Horecamakelaardij of Eigen Horeca Makelaar. Ook wat vreemd dat hierop gezocht wordt, maar blijkbaar is Eigen Horeca Makelaar een bekend merk in de branche als horeca makelaar.
  • Horeca te huur. Ja, natuurlijk logisch. Veel horeca wordt wellicht verhuurd.
  • Hotel te koop Amsterdam. Weer dat Amsterdam, maar hotel te koop is natuurlijk logisch.
  • Horeca te huur Amsterdam. Ook weer Amsterdam, maar horeca te huur is logisch.
  • Horeca te koop. Hierop scoort de site van de klant relatief laag. Moet beter kunnen.
  • Horecasite. Blijkbaar een bekende naam in de markt: http://www.horecasite.nl.
  • Meer later.

Meer nodig voor analyse

De gegevens die ik heb gaven me overigens niet genoeg informatie, maar deze site en pagina inmiddels wel. Ik wil onder andere wat meer weten over de volgende zaken:

  • 'Horeca te koop Den Haag' of 'Horeca te koop ‘s Gravenhage'.
  • Horeca te koop Utrecht.
  • 'Horeca te koop Utrecht'.
  • 'Horeca te koop Rotterdam'.

Ja, en iemand was net niet blij met deze pagina, maar ik wil alleen maar helpen hem meer te verkopen. Dat is mijn passie, 'anything internet' en daar is in de loop der jaren internet marketing bijgekomen. Maar niet altijd even makkelijk om prospects te overtuigen van je goede bedoelingen en kunnen. Met de website van ëën van mijn klanten zou het naar mijn idee relatief eenvoudig zijn veel hoger te scoren met zijn produkt gerelateerd aan plaatsen in Nederland, maar tot nu toe heb ik hem nog niet kunnen overtuigen van mijn idee daarover. Zonde, want ik wil hem alleen maar helpen en sites als deze zijn ook voor mij minder leuk om aan te werken dan klantensites. Maar ja, dat heet marketing geloof ik en daar ben ik blijkbaar niet altijd even goed en handig in.

DBR Makelaars

En natuurlijk kan ik het even niet laten om De Bedrijfsruimte Makelaars te promoten. Wellicht weer niet zo'n handig voorbeeld van hoe je zoekmachine optimalisatie zou moeten doen richting prospect, maar ik weet zo even niet hoe ik nu anders moet laten zien wat we kunnen. En in dit geval een echte uitdaging, want de (basis) domeinnaam telt heel zwaar voor Google, zeker na de laatste update rond September 2013.

En hoe leg je nu uit hoe bijvoorbeeld Google omgaat met url's en canonicals en url paramaters? Dat heeft me heel wat tijd en nadenken gekost hoe dat nu allemaal precies werkt, maar gezien mijn resultaten in zoekmachines heb ik het toch wel een klein beetje door.

En als techneut zeg ik altijd dat de url gewoon een technisch ding is, maar dat is natuurlijk maar een deel van de waarheid, want het oog wil natuurlijk ook wat. Alleen de prijs is hoog als je een mooie zoekmachinevriendelijke url wilt maken en tegelijkertijd een beetje kosteneffectief SEO vriendelijke websites wilt bouwen.

Footer background

 

 

Deze site wordt u gebracht door Guus Ellenkamp